بتن خود ترمیم شونده ؛ تحولی در تعمیر و نگهداری بتن و هزینه های آن

بتن خودترمیم شونده

بتن خود ترمیم شونده کانتک

چرا بتن خود ترمیم شونده اهمیت زیادی برای ما دارد؟ بتن پرمصرف ترین ماده مورد مصرف در صنعت عمران و زیرساخت است. همه سازه هایی که از بتن در آن ها استفاده شده در برابر خوردگی آسیب پذیر هستند چراکه در معرض عوامل محیطی مانند سرما و گرما هستند. این شرایط موجب گسترش ترک ها در سازه می شود که اگر به سرعت تعمیر نشوند باعث تضعیف سازه ها در گذر زمان می شوند.

اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری سازه ها باعث افزایش هزینه های نگهداری می شود. تکنولوژی بتن خود ترمیم شونده یکی از راه حل هایی است که باعث کاهش هزینه ها و دردسرهای ناشی از خرابی ها می شود.

در این روش مواد خاصی در حین تولید به بتن افزوده و میکس می شود، به طوریکه این مواد به محض شروع خرابی در بتن و ایجاد ترک و رسیدن آب از طریق نفوذ در ترک ها به آن ها عملیات ترمیم را آغاز می کنند و نیاز به تقویت و مقاوم سازی را به حداقل می رسانند.

این نوع مواد از دو نوع طبیعی و مصنوعی (پلیمری) می توانند ساخته شوند. میکرو ارگانیسم هایی مثل باکتری با سیمان در فرآیند تولید بتن مخلوط می شوند که به محض قرار گرفتن در معرض عوامل جوی آزاد شده و در محل خرابی یا ترک عملیات ترمیم را انجام می دهند.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد بتن الیافی و الیاف بتن با همکاران ما در کانتک تماس حاص فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button