تفاوت الیاف فورتا اصل و غیراصل (فیک) در چیست؟

تفاوت الیاف فورتا اصل و غیراصل

آیا میدانید تفاوت الیاف فورتا اصل و غیراصل در چیست؟

آیا صرف اینکه ظاهر یا رنگ یک کالا با نمونه اصل و با کیفیت آن کمی تشابه داشت می توان فرض کرد عملکرد آن ها هم یکسان یا حتی نزدیک به هم است؟

جواب این سوال واضح است و همه می دانیم! اما چطور می شود برخی انتخاب اشتباه می کنند؟

دلیل اصلی شاید عدم شناخت بعضی از پیچیدگی های روند تولید یک محصول با کیفیت باشد. اینکه مواد اولیه ورودی باید چه ترکیبات و فرمولاسیونی داشته باشند و فرآیند تولید چه مراحلی را طی میکند و مواد به کار رفته شده چه تاثیری در نوع پخش یکنواخت و همگن الیاف در بتن می تواند داشته باشد. اگر قرار باشد رشته های الیاف به خوبی در بتن باز و تک رشته ای نشوند، عملاً مصرف این دسته از الیاف یعنی هدردادن پول و انرژی! شما الیافی را با قیمت 25 یا 50 درصد کمتر از الیاف جایگزین میگرد اصلی و مرغوب خریداری می‌کنید به خیال اینکه در هزینه ها صرفه جویی کرده اید اما در واقع آن را گرانتر خریده اید!

چرا خرید الیاف ارزان به صرفه نیست؟!

به دلیل اینکه رشته های الیاف ارزان در بتن الیافی به خوبی باز و پخش نمی شوند و یا تعداد رشته های بسیار کمتری دارند. و بعد از بتن ریزی می بینید که رشته ها چندتایی به هم چسبیده هستند (در مورد الیاف با ظاهر تابیده) و این یعنی چند برابر تار الیاف کمتری وارد بتن شده است و اگر فرض کنیم کیفیت و مقاومت کششی و قطر هر دو نوع الیاف اصل و غیراصل یکسان باشد (که نیست) باز هم شما در نهایت الیاف غیراصل را خیلی گرانتر خریده اید!

مقایسه تفاوت الیاف فورتا forta اصل و غیراصل (الیاف تقلبی) در یک پروژه

 

در این کلیپ به خوبی مشاهده می شود که در یک پروژه بزرگ 40 هزار مترمربعی با کاربری صنعتی وقتی کارفرمای هوشیار در اجرای آزمایشی از هر دو نوع الیاف غیراصل با قیمت کمتر و الیاف بتن اصل با قیمت 25درصد بیشتر در شرایط کاملا یکسان استفاده کرد، به راحتی تفاوت در پخش شدن این دو الیاف را از نزدیک متوجه شد و حتی دیگر منتظر انجام تست های مقایسه ای بتن سخت شده مانند تست طاقت خمشی یا مقاومت پس از ترک خوردگی نماند و الیاف به صرفه تر و با کیفیت بیشتر که همان الیاف فورتا اصل بود را انتخاب و خرید کرد. به همین سادگی!

تفاوت الیاف فورتا اصل و غیراصل

بنابراین توصیه کانتک به مجریان، مشاوران و کافرمایان عزیز این است که فقط یک بار الیاف فورتا اصلی را امتحان کنید و دیگر به سراغ الیاف بی کیفیت پلاستیکی و تقبلی تابیده نخواهید رفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button