استفاده از پلاستیک های بازیافتی برای افزایش استحکام در معادن

از زمانی که شرکت بارچیپ الیاف سری ار خود را به بازار معرفی کرده است،  بیش از 3,700 تن پلاستیک را برای افزایش استحکام معادن بازیافت کرده‌ و به مشتریان خود در راستای رسیدن به کربن صفر تا سال 2050 کمک کرده‌ است. استرالیا یک برنامه بلند مدت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تدوین کرده که می تواند به همه، از خانواده ها گرفته تا کسب و کار ها برای محدود کردن گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی کمک کند. برنامه استرالیا برای دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 به شدت به اعتبارات کربن متکی است. این اعتبارات به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌کنند یا کربن را حذف و «ذخیره» می‌کنند تا دیگر جو را گرم نکند. بسیاری از شرکت ها برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی به جای سوخت های فسیلی از منابع انرژی تجدید پذیر مانند انرژی باد، خورشید و امواج دریا استفاده کرده تا توسط دولت استرالیا اعتبار کسب کنند.

برای همین شرکت های خدمات استخراج معدن برای کسب اعتبار از دولت استرالیا باید از راهکار های جدید استفاده کنند. یکی از فناوری‌های موجود در حال حاضر، الیاف مصنوعی بتن ماکرو است که به عنوان بخشی از سیستم نگهداری زمین در حفاری‌های زیرزمینی استفاده می‌شود. این نوع از الیاف بیش از 20 سال پیش توسط شرکت بارچیپ به بازار استخراج معادن معرفی شد. الیاف مصنوعی مشکلات خوردگی آرماتورهای فولادی را از بین برده، ایمنی کارگران را بهبود داده و تعمیر و نگهداری را بسیار کاهش داده است. امروزه در استرالیا تقریباً در همه عملیات های معادن زیرزمینی از این نوع الیاف استفاده می شود. یک مزیت ناشناخته الیاف ماکروسینتتیک این است که اثر کربن بسیار پایین دارد و توسط دولت استرالیا تایید شده است. دلیل اثر و تولید کربنی بسیار پایین در این نوع الیاف این است که میلگرد های فولادی به طور کامل حذف شده و خود الیاف از پلاستیک های بازیافتی تولید شده است.

مدیر بازاریابی شرکت بارچیپ، Geoff Sedgman، بزرگترین مسئله استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی را حفظ عملکرد می‌داند. او گفت: «هر درصد ناخالصی در پلاستیک بازیافتی منجر به کاهش فرآیند عملکرد شکل‌پذیری و افت مقاومت در محصول نهایی می‌شود.» بارچیپ تعادل مناسبی از پلی پروپیلن بازیافتی و دست اول و خالص و فرآیندهای تولید پیدا کرده است تا اطمینان از کیفیت محصول نهایی حاصل شود. الیاف سری R بارچیپ در سال 2020 گواهی EPD را دریافت کرده است که امکان محاسبه دقیق تأثیرات زیست محیطی آن را در مقایسه با محصولات جایگزین می دهد.

از زمانی که سری R برای اولین بار وارد بازار شد، بارچیپ بیش از 3700 تن پلاستیک را برای استفاده مجدد برای استحکام معادن بازیافت کرده است. این باعث صرفه جویی بیش از هشت میلیون کیلوگرم کربن در مقایسه با محصولات غیر بازیافتی الیاف ماکروسینتتیک است که برای تامین برق بیش از 1500 خانه برای یک سال کافی است. در حالی که این مزیت در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر مانند انرژی‌های تجدیدپذیر نسبتاً کم است، اما صرفه‌جویی‌های ناشی از محصولاتی با اثر کربنی بسیار پایین مانند الیاف بارچیپ در حال حاضر بدون نیاز به سرمایه‌گذاری قابل تحقق است. این نوع محصولات می‌تواند تأثیر چشمگیری در راستای رسیدن به ‌کربن صفر تا سال 2050 داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button