تامین انرژی ساختمان‌ ها در تگزاس با توربین‌های بادی شهری

امروزه استفاده از انرژی بادی به عنوان یک منبع تجدیدپذیر و پاک در سطح جهانی رو به افزایش است. اما معماری شهری اجازه ساخت نیروگاه‌های بادی را نمی‌دهد چراکه ساختمان‌های متراکم حرکت باد را مسدود می‌کنند و سرعت و جهت آن را تغییر می‌دهند. شرکت Aeromine Technologies، مستقر در هوستون با ارائه یک پلتفرم جمع‌آوری انرژی بادی بام‌محور(توربین عمودی)، به ساختمان‌های بزرگ با سقف‌های صاف و بدون مانع امکان می‌دهد تا صددرصد انرژی خود را در تولید کنند. این توربین‌ها نیازی به قرار گرفتن در معرض باد ندارند و تغییر جهت جریان هوا تأثیر چندانی روی عملکردشان ندارد. علاوه بر این موارد، تأثیر محیطی توربین‌های شهری با محور عمودی به‌ویژه روی پرندگان کمتر است.

این توربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به طور مستقل انرژی تولید کند و همینطور میتواند با سیستم‌های خورشیدی موجود یکپارچه شود. توربین ها با استفاده از اصول آیرودینامیک مشابه بخش بال‌مانند خودروهای مسابقه‌ای، جریان هوای هر ساختمان را برای تولید انرژی در تمام ساعات روز تقویت می‌کند. توربین ها بی‌حرکت و بی‌صدا هستند. این فناوری به ساختمان‌هایی مانند آپارتمان‌ها، انبارها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری اجازه می‌دهد تا نیازهای انرژی خود را تأمین کنند.

توربین‌های بادی کوچک برای نصب بر روی بام طراحی شده‌اند، می‌توانند در مقیاس‌های کوچک و با هزینه‌های مناسب انرژی تولید کنند. این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون نیاز به قطعات متحرک خارجی، باد را جمع‌آوری و آن را به برق تبدیل کنند. این ویژگی باعث کاهش صدا و افزایش ایمنی در مقایسه با توربین‌های بزرگ می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button