جدیدترین تکنولوژی هایی که برای ساخت و ساز نیاز است

اگر به دنبال برتری در این زمینه رقابتی هستید، باید از جدیدترین تکنولوژی ها آگاه باشید. در این مقاله از وب سایت کانتک، به بررسی برخی از جدیدترین تکنولوژی هایی که برای ساخت و ساز به آنها نیاز دارید می پردازیم. برای ساخت و ساز خوب است از این تکنولوژی ها استفاده کنید و یا به شرکتی مانند شرکت کانتک مراجعه کنید که از تکنولوژی های جدید و روز دنیا استفاده میکنند.

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)

BIM یک فرآیند مبتنی بر مدل سه‌بعدی برای برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت پروژه‌های ساختمانی است. BIM به مهندسان این امکان را می‌دهد تا یک مدل مجازی دقیق از ساختمان ایجاد کنند که می‌توان از آن برای هماهنگی بین رشته‌های مختلف، شناسایی و حل تداخلات، شبیه‌سازی عملکرد ساختمان و موارد دیگر استفاده کرد. مزایای استفاده از BIM عبارتند از:

• بهبود کارایی: این تکنولوژی می‌تواند به طور قابل توجهی فرآیند ساخت و ساز را کارآمدتر کند و منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه شود.

• کاهش خطا: این تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا تداخلات طراحی را زودتر از موعد شناسایی و حل کنید، که می‌تواند به کاهش ضایعات و بازسازی‌ها کمک کند.

• ارتباطات بهتر: یک بستر مشترک برای همه ذینفعان پروژه فراهم می‌کند که می‌تواند به بهبود ارتباطات و همکاری‌ها کمک کند.

• تصمیم‌گیری بهتر: BIM همینطور به شما این امکان را می‌دهد که سناریوهای مختلف طراحی را شبیه‌سازی کنید، تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر داشته باشید.

استفاده از مصالح نوین در ساخت و ساز

مصالح نوین می‌توانند به افزایش عمر مفید ساختمان‌ ها و روسازی ها کمک کنند، که باعث کاهش هزینه‌های نگهداری ساخت و ساز ها میشود. همینطور استفاده از مصالح نوین می‌توانند به کاهش تأثیر زیست‌محیطی ساختمان‌ها کمک کنند.

• بتن خود ترمیم شونده: این نوع بتن حاوی کپسول‌هایی است که در صورت ترک خوردن بتن، ماده ترمیم‌کننده آزاد می‌کنند. این نه تنها ترک ها را آب بندی می کند بلکه به طور جزئی یا کامل خواص مکانیکی عناصر سازه را بازیابی می کند.

• فولاد ضد زنگ: این نوع فولاد در برابر خوردگی مقاوم است و می‌تواند برای ساخت سازه‌های بادوام‌تر استفاده شود. . حداقل کروم مصرفی در فولاد ضدزنگ حدود ۱۱ درصد است. این کروم به فولاد ساده خاصیت مقاومت در برابر خوردگی می‌دهد. این فلز با افزودن عناصر دیگر مانند مولیبدن، نیکل و ازت مقاومت خود را در برابر خوردگی و همچنین مقاومت در برابر حرارت را افزایش می‌دهد.

• چوب کامپوزیت: این ماده از الیاف چوب و رزین ساخته شده است و قوی‌تر و بادوام‌تر از چوب معمولی است. همینطور این چوب سازگار با محیط زیست است، برای تولید این محصول می توان از ترموپلاستیک های بازیافتی و پس مانده های کشاورزی استفاده کرد.
• عایق‌های آلی: این عایق‌ها از مواد طبیعی مانند پنبه سلولزی یا پشم گوسفند ساخته شده‌اند و می‌توانند به بهبود کارایی انرژی ساختمان‌ها کمک کنند. این نوع از عایق مانع از انتقال حرارت از محیطی به محیط دیگر می‌شود. تنظیم درجه حرارت محیط، از عوامل مؤثر در تأمین شرایط لازم برای آسایش در ساختمان است. استفاده از عایق حرارتی، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود، زیرا باعث تبادل حرارت به محیط اطراف می‌شود. این موضوع برای حفظ محیط‌زیست نیز حائز اهمیت است.

• بتن الیافی: بتن الیافی در حقیقت نوعی کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت‌کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی فوق‌العاده افزایش می‌یابد. این ترکیب کامپوزیتی، یکپارچگی و پیوستگی مناسبی داشته و امکان استفاده از بتن به عنوان یک ماده شکل‌پذیر جهت تولید سطوح مقاوم پر انحنا را فراهم می‌آورد. رایج‌ترین الیافی که در تولید بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، الیاف با پایه پلی پروپیلن، فولادی و شیشه‌ هستند که امروزه به علت پیشرفت علم و فناوری‌های نوین انواع مختلفی دارند که از نظر مقاومت و خصوصیات فیزیکی و هندسی نیز نسبت به گذشته بهبود بسیار زیادی داشته اند.

فناوری‌های هوشمند رباتیک

امروزه ربات‌ها در صنعت ساخت و ساز برای خودکارسازی وظایف خطرناک، خسته‌کننده و تکراری استفاده می‌شوند. برخی از کاربردهای رایج رباتی ها در ساخت و ساز عبارتند از:

• آجرچینی: ربات‌ها می‌توانند برای چیدن آجرها با سرعت و دقت بیشتر از انسان‌ها استفاده شوند.

• جوشکاری: ربات‌ها می‌توانند برای جوشکاری دقیق و ایمن اتصالات فولادی استفاده شوند.

• نقاشی: ربات‌ها می‌توانند برای نقاشی ساختمان‌ها و سازه‌ها با سرعت و دقت بیشتر از انسان‌ها استفاده شوند.

• تخریب: ربات‌ها می‌توانند برای تخریب ایمن و کارآمد ساختمان‌ها و سازه‌ها استفاده شوند
صنعت ساخت و ساز دائما در حال بروز شدن است و برای اینکه در این زمینه رقابتی باقی بمانید، باید از جدیدترین روندها و تکنولوژی ها آگاه باشید. فناوری‌هایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند، تنها تعدادی از نمونه‌های بسیاری از فناوری‌هایی هستند که می‌توانند برای بهبود فرآیند ساخت و ساز استفاده شوند.

در پایان مجموعه کانتک آماده ارائه خدمات جدید در زمینه تامین مواد، مشاوره و اجرا، برآورد قیمت و پیشنهاد طرح‌های جایگزین کفسازی بتنی سنتی، با مشخصات عملکردی و دوامی بسیار بالا و همراه با صرفه جویی های اقتصادی برای تمام پروژه‌های صنعتی و تجاری کشور می‌باشد. برای مشاوره و یا خرید محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در پایان مجموعه کانتک آماده ارائه خدمات جدید در زمینه تامین مواد، مشاوره و اجرا، برآورد قیمت و پیشنهاد طرح‌های جایگزین کفسازی بتنی سنتی، با مشخصات عملکردی و دوامی بسیار بالا و همراه با صرفه جویی های اقتصادی برای تمام پروژه‌های صنعتی و تجاری کشور می‌باشد. برای مشاوره و یا خرید محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button