تولید شن و ماسه کربنی برای ساخت و ساز هوشمند

مهندسان توانستند با ترکیب منحصر به فرد گرافن و کربن سخت در سنگدانه شن و ماسه، بتن هوشمند بسازند. این فناوری که قابلیت استفاده در بخش هایی نظیر سازه های هوشمند تا محیط زیست پایدار را دارد توسط یک شرکت توسعه دهنده باتری با فناوری جریان آب شور طراحی شده است. رسانایی الکتریکی، استحکام مکانیکی و دوام بتن، شن و ماسه پوشش داده شده با کربن سخت این شرکت، فرصت های جدیدی را در ساخت و ساز ها باز می کند.

یکی از کاربردهای ترکیب منحصر گرافن و کربن در ایجاد بتن خود حسگر است. این بتن قادر بر نظارت بر روی سلامت سازه است، کرنش، ترک و سایر عوامل استرس زا که می تواند ایمنی را به خطر بیندازد را تشخیص می دهد. این نوآوری می تواند نحوه نگهداری پل ها، ساختمان ها و سایر عناصر زیرساختی را ارتقا دهد و امکان نگهداری پیش بینی شده و کاهش نیاز به بازرسی های دستی را فراهم کند.

همینطور، خواص رسانایی شن و ماسه با پوشش گرافن می تواند برای توسعه روسازی های رسانای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد. این روسازی ها می توانند از کاربردهایی مانند جاده های گرم برای جلوگیری از تشکیل یخ یا حتی شارژ وسایل نقلیه الکتریکی پشتیبانی کند. این نوآوری همچنین می تواند در زمینه طراحی ساختمان های کم مصرف مفید باشد. استفاده از ترکیب این ماده در دیوارها و کف های بتنی، ساختمان ها به مدیریت حرارتی بهتر و مصرف انرژی کمتر برای گرمایش و سرمایش کمک می کند.

این ترکیب را می توان در چاپ سه بعدی سازه های بتنی پیچیده استفاده کرد. امکان ایجاد اجزای چند منظوره را فراهم می کند که استحکام را با رسانایی الکتریکی ترکیب می کند و برای عناصر معماری سفارشی بسیار ایده آل هستند.

همینطور، وزن کم و در عین حال استحکام بالای این ترکیب، آن را برای صنایع هوافضا و خودروسازی مناسب می کند، جایی که کاهش وزن بسیار مهم است. این ماده می تواند برای جذب دی اکسید کربن، چه در حین تولید و چه به عنوان یک سطح واکنش پذیر در ساختارها، مهندسی شود که به کاهش سطح  CO2 اتمسفر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button