انعکاس عملکرد موفق الیاف فورتا در محیط خورنده در پروژه ای پس از گذشت 10 سال در هاوایی

کانتک

انعکاس عملکرد موفق الیاف فورتا کانتک

پروژه ای که در سال 2007 در جزیره Lanai هاوایی به اتمام رسید و در آن از الیاف بتن فورتا به جای میلگرد در قطعات پیش ساخته بتنی استفاده شده بود، بار دیگر برای دوام بسیار عالی و بلندمدت مورد توجه قرار گرفت.

الیاف فورتا در این پروژه در قطعات خاص پیش ساخته بتنی به جای میلگرد استفاده شد که به منظور جلوگیری و کاهش شدت امواج دریا و شکستن نیروی امواج در خط ساحلی بندر و لنگرگاه Kaumalapau تولید شده بودند. عملکرد بسیار مناسب و اثبات شده الیاف فورتا در محیط های خورنده، کاهش ضخامت قطعات، کاهش هزینه ها و سهولت در تولید از دلایل اصلی ای بود که گروه مهندسین ارتش امریکا (USACE) در این پروژه از الیاف فورتا به جای میلگرد استفاده کرد و پس از گذشت سال ها این قطعات بتنی الیافی زیر ضربه های امواج شدید و بیشمار اقیانوس آرام، مانند روز اول در حال انجام وظیفه هستند.

 

کیمو اسکات یکی از افراد شرکت پیمانکار این پروژه می گوید: «از طرف گروه مهندسین ارتش امریکا به ما گفته شد که در طراحی این قطعات هیچ میلگردی دیده نشده است و آن ها وجود هیچ ترکی را در قطعات نمی پذیرند، پس برای رسیدن به این هدف به چیزی جز الیاف ماکروسینتتیک FORTA-FERRO برای مسلح کردن بتن نمیتوان فکر کرد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button