روش نگهداری الیاف فورتا

روش نگهداری الیاف فورتا

روش نگهداری الیاف فورتا کانتک

معرفی تولیدکنندگان الیاف فورتا کانتک

یکی از موارد مهمی که خریداران و مصرف کنندگان قبل از خرید و به کارگیری الیاف فورتا و محصولات مختلف لازم است از آن مطلع شوند و بررسی کنند که آیا شرایط استفاده از محصول مورد نظر را دارند یا خیر، شناخت کافی از محل و روش مصرف، روش نگهداری و مقدار استفاده از آن محصول است. این مسئله به ویژه در محصولات و مصالح ساختمانی و افزودنی های شیمیایی اهمیت زیادی پیدا می کند، چرا که اگر از یک محصول در جای نامناسب خود و با مقدار مصرف کمتر یا بیشتر از حد مجاز استفاده شود نه تنها اثر مثبتی از آن گرفته نمی شود، بلکه می تواند تاثیرات مخربی نیز داشته باشد. همینطور نگهداری و حفظ یک کالا برای مدت زمانی که قرار است از آن در یک بازه زمانی استفاده شود بسیار مهم است، تا دچار خرابی یا فاسدشدن نشود و کیفیت خود را بتواند در بلندمدت حفظ کند.

نگهداری الیاف پلیمری برای مصرف در بتن

معمولا الیاف از جنس پلیمری برای مصرف در بتن از پایه های پلی اولفین/پلی پروپیلن و کوپلیمری از پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند. البته در بعضی موارد وقتی تولیدکننده از محصولات با کیفیت پایین الیاف را تولید می کند، از جنس پلی استر یا PET و مواد بازیافتی نیز ممکن است استفاده کند که قطعا در حفظ و نگهداری آن ها مخصوصا در دماهای کمتر از صفر درجه باید بیشتر دقت کرد. بنابراین باید دانست که الیاف با جنس های گفته شده در چه محیطی و شرایطی باید نگهداری شوند تا کمترین آسیب را از نظر حفظ خواص و کیفیت ببینند.

اما روش نگهداری الیاف جایگزین میلگرد فورتا

الیاف پلیمری سازه ای فورتا فررو ماندگار که الیافی برای مسلح کردن بتن و جایگزین میلگرد در کاربردهای مختلفی مانند روسازی و کفسازی های بتنی، شاتکریت و لاینینگ تونل ها، سقف های عرشه فولادی، قطعات پیش ساخته بتنی و … می شود، از مواد اصلاح شده با پایه پلی پروپیلن/پلی اولفین ساخته شده که در محیط های اسید و قلیا بسیار مقاوم است و به همین منظور در بتن در محیط های خورنده دوام بسیار زیادی دارد. اما جهت نگهداری الیاف فورتا فررو باید دقت کرد که این محصول در معرض رطوبت نباید باشد، به دلیل اینکه بسته بندی آن در کارتن و بسته های پاکت کاغذی است و اگر در معرض رطوبت قرار گیرد بسته بندی آن دچار آسیب می شود.

همچنین محیط نگهداری الیاف پلیمری فورتا نباید از دمای 15- درجه سانتی گراد کمتر شود. البته این دما برای محصولات بی کیفیت و ساخته شده از مواد بازیافتی و دست دوم و یا الیاف پلاستیکی و مشابه آن حتی توصیه می شود به کمتر از صفر درجه هم نرسد، بدلیل اینکه بسیار ترد و شکننده می شوند و به راحتی در دماهای 0 تا 4- درجه هم خرد می شوند.

مدت نگهداری اکثر الیاف های بتن در شرایط ایده آل و به دور از موارد دکر شده مانند رطوبت، یخ زدگی و بازشدگی بسته بندی می تواند تا 5 سال هم حفظ شود اما نوع الیاف میکرو با جنس پلی پروپیلن توصیه نمی شود بیشتر از 2 سال پس از تاریخ تولید مصرف شود.

البته معمولا الیاف محصولی نیست که مدت زمان زیادی در پروژه ها باقی بماند، مگر اینکه در پروژه برای مصرف خریداری شده باشد اما به دلایلی آن پروژه متوقف شده باشد و الیاف بدون مصرف باقی بماند، به همین دلیل در چنین مواردی توصیه می کنیم صاحب کالا حتما اقدام به فروش محصول خود نماید، در صورتی که احتمال مصرف نشدن الیاف تا دو سال آینده را پیش بینی می کند.

کارشناسان فنی کانتک همواره نسبت به ارائه طرح های فنی و اقتصادی برای مصرف الیاف و افزودنی های بتن در پروژه های شما آمادگی دارند، با ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button