قیمت الیاف بتن

قیمت الیاف بتن

کیفیت تولید اولین عامل در تعیین قیمت الیاف بتن

الیاف مصرفی در بتن دارای تنوع زیادی است. به طور کلی الیاف بتن به دو نوع میکرو و ماکرو تقسیم بندی می شود که هر کدام از این ها دارای جنس ها و مشخصات فنی و کیفیتی مختلفی است که مستقیما در تعیین قیمت الیاف بتن تاثیرگذار است. بنابراین طبیعیست که هرچقدر جنس و مواد اولیه به کاررفته در تولید الیاف، کیفیت کمتری داشته باشد قیمت تمام شده پایین تری نیز داشته باشد. متاسفانه برخی تولیدکنندگان از مواد اولیه نو (دست اول) در تولید الیاف بتن استفاده نمی کنند یا ترکیبی از مواد ضایعاتی و نو را به کار میبرند که همین باعث پایین آمدن کیفیت محصول و عدم عملکرد مناسب الیاف در بتن می شود. هر چند قیمت بالا هم نمی تواند تضمین کننده کیفیت خوب باشد. چراکه در بازار افراد سودجویی هستند که از عدم اطلاع خریدار سواستفاده می کنند و الیاف بی کیفیت و غیراصلی را بعنوان الیاف بتن فورتا درجه1 و اصل و با قیمت الیاف مرغوب به فروش می رسانند. برای همین ما همواره توصیه میکنیم محصول موردنظرتان را به روش هایی که در مقالات دیگر برای تشخیص کیفیت الیاف به آن ها اشاره شده است، ارزیابی و ادعای فروشندگان را راستی آزمایی کنید.

اما متداول ترین الیاف مصرفی در بتن در کشور عبارت است از : الیاف پلیمری با پایه های پلی پروپیلن، پلی استر، پلی اولفین، نایلون و الیاف شیشه و الیاف فولادی

قیمت الیاف مصرفی در بتن

مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت الیاف بتن

همانطور که گفته شد هرکدام از این نوع الیاف ها هم میتوانند نوع میکرو یا ماکرو داشته باشند. معمولا قیمت الیاف بتن تولید داخل که عموماً از جنس پلی پروپیلن و پلی استر هستند متاثر از قیمت اعلامی مواد پتروشیمی در بورس کالای ایران و هزینه های سربار تولید می باشد، به همین دلیل این قیمت ها معمولا هفتگی و باتوجه به قیمت های روز مواد پتروشیمی ممکن است نوساناتی داشته باشند. از طرفی قیمت الیاف ماکروسینتتیک درجه1 (الیاف فورتا اصل) که از جنس پلی اولفین و وارداتی است، تابعی از قیمت ارز و هزینه های گمرکی در زمان ورود کالا به کشور است که برای دستیابی به قیمت محصول مورد نظر باید از فروشنده و واردکننده اصلی آن استعلام نمود. الیاف فولادی هم متاثر از قیمت و بازار فولاد است. در مورد قیمت الیاف شیشه هم چون در کشور سه نوع موجود است قیمت های مختلفی وجود دارد. نوع A که تولید داخل است و قیمت آن هم از قیمت مواد اولیه و برخی مواد وارداتی تاثیر اصلی را می پذیرد، و نوع E که وارداتی است که بیشتر در صنایع تولید قطعات پلاستیکی و امثال آن مصرف دارد و نوع AR آن که وارداتی است و در بتن به کار میرود. قیمت این دو نوع الیاف وارداتی هم مطابق با نوسانات ارز دستخوش تغییر می شود. دقت کنید که فروشنده کدام الیاف را به شما می فروشد چون اختلاف قیمت زیادی بین آن ها وجود دارد.

ذکر این نکته هم ضروری است که مقدار مصرف الیاف در هزینه تمام شده بسیار مهم است. این بدین معناست که استفاده از الیاف با کیفیت بالا باعث کاهش مصرف می شود و می تواند هزینه تمام شده را برای مصرف کننده کاهش دهد. یعنی مصرف کنندگان همواره باید به مقدار مصرف ضربدر قیمت محصول دقت کنند، نه اینکه تنها قیمت محصول را ملاک برای انتخاب خود قرار دهند. برای انتخاب درست و دقیق محصول و مقدار مصرف آن باید از متخصصین بتن الیافی مشورت گرفت. دوستان شما در کانتک همواره آماده ارائه مشاوره رایگان در این باره هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button