تاثیر کرونا بر بازارهای جهانی فورتا

تاثیر کرونا بر میزان فروش و بازارهای جهانی الیاف بتن فورتا

تاثیر کرونا بر میزان فروش و بازارهای جهانی الیاف بتن فورتا

پیش از بررسی تاثیر کرونا بر فروش فورتا بهتر است مروری داشته باشیم بر پیامدهای ویروس کرونا در چند سال اخیر. طی چند سال اخیر ویروس کرونا یک پدیده خاص با همه گیری جهانیِ بسیار شدید بوده که در بیش از 180 کشور دنیا منتشر شد و منجر به زیان های بزرگی در زندگی، اقتصاد و کسب و کار مردم شد.

در این مقاله سعی می شود تاثیر کرونا بر وضعیت تولید، تامین و فروش الیافِ مورد مصرف در بتن را مورد بررسی قرار دهیم و مطابق آمار و ارقام کارشناسان، پیش‌بینی‌ای از آینده تولید و فروش الیاف فورتا و بازارهای مصرف بتن الیافی داشته باشیم.

همانطور که در مقالات گذشته نیز اشاره شده است بتنی که با الیاف فورتا فررو ماندگار مسلح می شود، نه تنها در بسیاری از کاربردها مانند روسازی و کفسازی‌های بتنی، سقف‌های عرشه فولادی، قطعات پیش‌ساخته بتنی، شاتکریت تونل‌ها، سگمنت‌های بتنی، روسازی بنادر و انبارها و سوله‌های صنعتی، نیاز به استفاده از میلگرد یا مش بندی ندارد، بلکه دوام و طول عمر بیشتری خواهد داشت. این نوع الیاف در برابر بارهای ضربه ای و ترک خوردگی نیز مقاومت بیشتری دارد، و از همه مهمتر هزینه های اجرایی را تا 50 درصد کاهش و سرعت اجرا را چندین برابر افزایش می دهد. بنابراین تکنولوژی بتن الیافی کانتک در سال های اخیر از اهمیت بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز مخصوصاً در کشورهای صاحب صنعت برخوردار شد. به همین دلیل قصد داریم تاثیر تاثیر کرونا بر فروش فورتا در بازارهای جهانی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

مهم‌ترین دلایل تاثیر کرونا بر فروش فورتا

مهم‌ترین دلایل تاثیر کرونا بر فروش فورتا

 

برای شما هم قابل پیش بینی است که متاسفانه بازار جهانی الیاف بتن نیز از ضربه های ویروس کرونا در امان نبوده، چراکه وابستگی مستقیمی بین صنعت ساخت و ساز و شرایط اقتصادی کشور ها وجود دارد. در واقع توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی در بسیاری از کشورها به دلیل ناچار شدن دولت‌ها برای تعطیلی کشور (قرنطینه) برای مدتی باعث تعطیل شدن پروژه‌های اجرایی نیز شد. بنابراین مصرف الیاف در بازار جهانی از این قرنطینه و تعطیلی ها تاثیر منفی پذیرفت و بسیاری از پروژه ها نیز با تاخیر در زمان بندی مواجه شدند.

علاوه بر این، در حال جاضر گزارش شده که 7.7 درصد از اشتغال مردم جهان در صنعت ساخت و ساز ایجاد شده است که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این رقم تا سال 2022 به 13.4 درصد افزایش یابد. اما شرایط کرونایی موجود باعث شده شاغلین در صنعت ساختمان نگران کار و شرایط اقتصادی خود باشند. چرا که آینده روشنی همچنان در دسترس نیست. بنابراین کلیه شرایط ذکر شده در صنعت ساخت و ساز تاثیر منفی خود را نیز بر مصرف بتن و در نهایت بر مصرف الیافِ بتن در کشورهای مختلف گذاشته است.

همچنین افزایش خطر ابتلای افراد مشغول در یک پروژه عمرانی باعث شد تا تعداد مهندسین و کارگران مشغول در پروژه کاهش یابد که بنابر مقاله منتشر شده توسط CNA، کمیته مشترک صنعت ساخت (CIJC) بیان نموده است که اکنون با کمبود نیروی انسانی در این صنعت مواجه هستیم و این منجر به تاخیر در روند پروژه های عمرانی خواهد شد. علاوه بر این، برخی از کارخانه های تولید کننده الیاف بتن نیز مجبور به کاهش نیروی انسانی و کاهش تولید و در نهایت ایجاد اخلال در زنجیره تامین شده‌اند.

البته بازار مواد اولیه و خام که در تولید الیاف بتن استفاده می شوند، نیز تاثیر زیادی بر روند تولید الیاف بتن داشته است. با کاهش عرضه این محصولات و یا ذخیره سازی مواد خام توسط مصرف کنندگان بزرگ در دیگر صنایع، عملاً مشکلات متعددی گریبان‌گیر تولیدکنندگان الیاف بتن در کشورهای مختلف شده است. از طرفی دیگر افزایش قیمت های جهانیِ نفت و انرژی و هزینه های حمل و نقل نیز تاثیر منفی بر توان تولیدکنندگان الیاف در بازار جهانی گذاشته است که البته می توان گفت به مرور در حال عبور از این دوران سخت هستیم.

اما با وجود مشکلات مطرح شده، کارشناسان اقتصادی در خصوص تاثیر کرونا بر فروش فورتا پیش بینی می کنند که با بهبود اوضاع در زنجیره تامین و بازگشت سرمایه گذاری ها در بازار صنعت ساختمان، روند افزایشی در تولید و مصرف بتن الیافی شدت می گیرد. برای مثال با توجه به گزارش و پیش بینی های انجام شده در صنعت ساخت و ساز استرالیا، شرایط بازگشت به دوران پیش از کرونا در دوره سال های 2022 و 2023 امکان پذیر است. بنابراین انتظار می رود بازارهای بتن الیافی کانتک نیز حداکثر تا سال 2023 به دوران پیش از کرونا و چه بسا فراتر از آن دوره به دلیل نیاز برای افزایش سرعت اجرا برای جبران تاخیر در زمان بندی پروژه ها برگردد.

خوشبختانه همکاران ما در مجموعه کانتک و در دوره همه گیری کرونا و از همان روزهای نخست تمام تلاش خود را برای تامین به موقع انواع الیاف مصرفی در بتن و دیگر افزودنی های بتن و آسفالت انجام دادند. در این دوره هیچگاه مشتریان عزیز و حرفه ای این شرکت منتظر و نگرانِ تامین یا موجودی محصولات با کیفیت قابل ارائه به ویژه الیاف فورتا فررو ماندگار نشدند. کانتک همواره آماده ارائه پشتیبانی تخصصی در زمینه بتن الیافی در خدمت پروژه های شما بزرگواران است.

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص انواع الیاف بتن با همکاران ما در کانتک تماس حاصل فرمایید و هوشمندانه خرید کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button