رشد خیره کننده مصرف الیافِ بتن در بازارهای جهانی تا سال 2030

مصرف الیافِ بتن

رشد خیره کننده مصرف الیافِ بتن در بازارهای جهانی تا سال 2030

 

مصرف الیاف ماکروسینتتیک فورتا فررو ماندگار در بتن در کاربردهایی مانند حفر معادن و تونل ها برای افزایش و بهبود مقاومت و دوام بتن، مقاومت در برابر ضربه و خستگی، افزایش طاقت خمشی و شکل پذیری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف الیافِ بتن فورتا در لاینینگ تونل های مترو، آزادراه و انتقال آب و فاضلاب برای پخش و توزیع بهتر نیروها تاثیر بسزایی دارد.

اما امروزه الیاف سازه ای بتن (از جنس پلیمری و فولادی) با کیفیت بالا توسط تولیدکنندگان مطرحی در امریکا، اروپا، ژاپن، و با کیفیت متوسط توسط چین و دیگر کشورها تولید می شود. بازار جهانی الیاف بتن در سال 2020 حدود 1.9 میلیار دلار بود و پیش بینی می شود تا سال 2030 به رقم چشمگیر 4.1 میلیارد دلار برسد، یعنی حدود 2/2 برابر بیشتر نسبت به سال 2020 ! همانطور که می بینیم این اعداد معنی و مفهوم زیادی دارد، امری که نشان می دهد کاربرد بتن الیافی به سرعت در دنیا و در پروژه های عمرانی و زیرساختی در حال افزایش است و این نشان دهنده عملکرد بسیار خوب و اثبات شده این تکنولوژی طی سال های گذشته است و باعث می شود پروژه ها در مدت زمان کمتر و با هزینه بسیار کمتری ساخته شوند.

 

مصرف الیافِ بتن در بازار جهانی

 

علاوه بر این، رشد جمعیت و نیاز به ساخت راه ها، تونل ها و سازه های بتنی، باعث شده چه در کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه پروژه های زیرساختی بسیاری در دست احداث باشند که در آن ها پتانسیل های فراوانی برای استفاده از الیاف بتن وجود دارد.

همچنین افزایش جمعیت در شهرها و ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری نیز یک عامل دیگر برای افزایش مصرف الیاف سازه ای فورتا فررو ماندگار در سقف ها و کفسازی های پارکینگ و محوطه های ساختمان هاست. جایی که الیاف پلیمری سازه ای فورتا فررو می تواند به خوبی به جای میلگردهای کنترل کننده ترک در کفسازی های بتنی استفاده شود و خطرات بالقوه بسیاری نیز که در انتقال میلگرد به طبقات مخصوصا در پروژه های بلند مرتبه است به صفر برساند. علاوه بر این، توسعه صنایع مختلف اعم از نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر و احداث کارخانه ها در صنایع مختلف، نیاز به ساخت سوله ها، انبارها و محوطه های صنعتی بیشتری را طلب می کند که در همه این پروژه ها الیاف فورتا فررو ماندگار می تواند نقش تعیین کننده ای در بهبود کیفیت و دوام بتن، کاهش هزینه های اجرایی و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. امری که هر کارفرمای با دانش و هوشمندی به دنبال آن است.

 

مصرف الیافِ بتن در آمریکا

 

خوشبختانه در کشورمان نیز که از 9 سال پیش تکنولوژی بتن الیافی توسط شرکت دانش رویان یکتا ماندگار وارد کشور شد و با فرهنگ سازی خوبی که در این سال ها انجام شده، این فناوریِ بروز دنیا در دسترس همه مهندسین مشاور، کارفرمایان و پیمانکاران حرفه ای قرار گرفته و می توان همگام با دیگر کشورهای توسعه یافته از بتن الیافی در پروژه های عمرانی استفاده کرد تا ضمن صرفه جویی در هزینه های اجرایی، گام های مثبتی در جهت توسعه پایدار و افزایش دوام بتن و حفظ محیط زیست برداشت.

همکاران ما در کانتک همواره آماده پاسخگویی به شما هستند تا پروژه شما رو با بهترین روش ها و مصالح، با دوام تر و ارزان تر کنند. کانتک تنها واردکننده الیاف فورتا اصل در ایران.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button