مشخصات فنی الیاف فورتا کانتک

مشخصات فنی الیاف فورتا

مشخصات فنی الیاف فورتا

معمولا توصیه می شود خریداران قبل از خرید هر کالایی مشخصات فنی دقیق و روش مصرف کالای مورد نظر را به خوبی بررسی و مطالعه کنند و سپس اقدام به انتخاب و سفارش نهایی کنند. این امر زمانی که قصد خرید کالاهای تخصصی و فنی دارید خیلی بیشتر نمود پیدا میکند، چرا که ممکن است یک محصول بسیار با کیفیت و گران را برای یک کاربری پیش پا افتاده استفاده کنیم در حالیکه همان کار را می توانستیم با قیمت خیلی ارزان تر با یک محصول معمولی انجام دهیم. و یا برعکس این حالت اتفاق بیفتد و برای یک کاربری بسیار مهم و حساس از محصولات بی کیفیت و غیر مرتبط استفاده کنیم. این اتفاقات که متاسفانه در بسیاری از پروژه های عمرانی ممکن است رخ دهد ناشی از عدم شناخت و اشراف کامل نسبت به محصول مورد مصرف توسط خریدار یا مصرف کننده نهایی است. به همین دلیل برای جلوگیری از این گونه اشتباهات می بایست مشخصات فنی و محل کاربرد دقیق و دستورالعمل مصرف هر محصول را به دقت بررسی کرد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی الیاف فورتا می‌پردازیم.

تشخیص الیاف فورتا اصل

یکی از محصولات پر مصرف در صنعت بتن کشور طی سال های اخیر الیاف سازه ای فورتا فررو ماندگار Forta-Ferro بوده است و به همین دلیل هم متاسفانه افراد سودجو از خوش نامی و کیفیت بسیار بالای این محصول سو استفاده میکنند و محصولات متفرقه را به این نام به مصرف کنندگان ناآگاه میفروشند. بنابراین شناخت مشخصات فنی، ظاهری و عملکردی الیاف بتن فورتا ضروری به نظر می رسد. یکی از ویژگی های منحصر بفرد الیاف اصلی فورتا پخش کاملا یکنواخت و همگن آن در بتن در دوزهای مصرف مختلف است که این امر به دلیل نوع فرمولاسیون و متریال به کار رفته و نوع لطافت، باز شدن مرحله ای در بتن و دیگر پارامترهای ظاهری این محصول که در اصول 4 گانه در مقاله الیاف پلیمری چیست به آن اشاره شده، می باشد که نسبت به محصولات متفرقه کاملا قابل تشخیص است. پس توصیه میکنیم قبل از خرید الیاف جایگزین میلگرد فورتا اصلی نمونه آن را از فروشندگان معتبر و یا نمایندگی انحصاری توزیع آن در کشور، شرکت ماندگار تهیه کنید و با نمونه های دیگر مقایسه و سپس خرید مطمئن خود را تکمیل کنید. از دیگر مشخصه های بارز الیاف پلیمری بتن فورتا فررو مقاومت کششی بالا و درصد ازدیاد طول کم آن است، که این دو پارامتر در عملکرد خمشی و جذب انرژی بتن و رفتار پس از ترک خوردگی آن به خوبی تاثیر خود را نشان می دهد و عامل بسیار مهمی در کم بودن مقدار دوز مصرف الیاف فورتا کانتک در کاربردهای مختلف نسبت به محصولات مشابه و متفرقه است.

نتایج این تست را که طبق استاندارد ASTM C1609 یا C1018 انجام می شود حتما از فروشنده الیاف به شرطی که تایید شده در یک آزمایشگاه معتبر و مستند باشد مطالبه کنید چون تعیین کننده کیفیت الیاف است.

مشخصات فنی الیاف فورتا در جدول زیر اشاره شده است که در آزمایشگاه های معتبر خارجی و داخلی به انجام رسیده. فورتا FORTA اولین الیاف پلیمری سازه ای دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز می باشد.

برای اطلاع از مشخصات فنی تکمیلی الیاف اصلی ماکروسینتتیک فورتا فرررو ماندگار با کارشناسان فنی کانتک تماس بگیرید و تفاوت محصولات مختلف با هم در شکل ظاهری، نوع کاربرد و مقدار مصرف جویا شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button