جدول مقایسه مقدار مصرف الیاف فورتا اصل به جای میلگرد

مقایسه الیاف فورتا

جدول مقایسه مقدار مصرف الیاف فورتا اصل کانتک به جای میلگرد

قبل از مقایسه الیاف فورتا اصل forta ferro و تقلبی در سلسه مطالب سایت کانتک به کاربردهای الیاف فورتا و مزایای استفاده از آن مفصل پرداختیم. همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، یکی از مزایای اصلی کاربرد الیاف فورتا FORTA به جای مش بندی در کاربردهای مختلف مانند کفسازی و روسازی های بتنی، سقف های عرشه فولادی، قطعات پیش ساخته بتنی، شاتکریت و لاینینگ تونل ها بهره مندی از صرفه جویی های اقتصادی ای است که با حذف میلگرد بدست می آید. این علاوه بر مزایای فنی، دوامی، زمانی و ایمنی است که با مصرف الیاف فورتا اصل می توان بدست آورد.

در شرایط فعلی که میلگرد روزهای ناآرام و پر تلاطم همراه با قیمت‌های نجومی را تجربه می‌کند و بعضی اوقات نیز تهیه آن به چالش تبدیل شده، جایگزینی آن با الیاف فورتا FORTA که یک گزینه برتر فنی و اقتصادی و محیط زیستی است، طرفداران زیادتری نسبت به قبل پیدا کرده. دلیل تاکید بر آوردن کلمه اصل بعد از نام فورتا سواستفاده هایی است که متاسفانه برخی سودجویان به دلیل خوش نامی و کیفیت بالای الیاف فورتا انجام می دهند، چرا که در ذهن بسیاری از مشاوران، کارفرمایان و پیمانکاران محترم این برند جا افتاده و با وجود اینکه الیاف اصل از الیاف تقلبی کاملا قابل تشخیص است، متاسفانه برخی در هنگام خرید دقت کافی را انجام نمی دهند و محصولاتی متفرقه و کم کیفیت را با قیمت های بالا بنام الیاف فورتا تهیه می کنند. بنابراین توصیه می کنیم برای تهیه الیاف اصل فورتا تنها اقدام به تهیه آن از وارد کننده انحصاری این محصول به نام شرکت دانش رویان یکتا ماندگار که مستندات لازم و قابل ارائه برای این انحصار را دارا هستند، اقدام نمایید.

مقایسه الیاف فورتا کپی و اصل

مقایسه الیاف فورتا اصل با الیاف تقلبی و کپی

حال پس از آنکه مقایسه الیاف فورتا اصل و تقلبی را مشاهده کردید نیاز داریم به بررسی هزینه‌ها بپردازیم.

برای اینکه با مقایسه هزینه‌های مصرف میلگرد و الیاف فورتا در حالت های مختلف بهتر آشنا شوید جدول زیر به صورت مقایسه ای ارائه شده است. توجه شود که مقدار مصرف الیاف فورتا مطابق با تنش کششی قابل تحمل و متناظر با همان میلگرد و بر اساس مشخصات عملکردی الیاف فورتا در آزمایش طاقت خمشی طبق استاندارد ASTM C1609 و مشخصه تحمل بار پس از ایجاد ترک (ARS) بتن حاوی الیاف فورتا اصل محاسبه شده است و قابل تعمیم به دیگر الیاف ها با هر شکل و ظاهر و مشخصاتی نیست. بنابراین مقدار مصرف هر کدام الیاف بتن باید مطابق با مشخصات عملکردی خودش طراحی و تعیین شود.

جدول مقدار مصرف فورتا

چند نکته مهم در محاسبه هزینه‌ها و مقایسه الیاف فورتا

1- در محاسبات قیمت میلگرد هزینه بافت و اجرای مش بندی، تهیه اسپیسر و پرت و همپوشانی لحاظ نشده است، که این موارد اختلاف قیمت تمام شده بتن مسلح با الیاف فورتا و میلگرد را بیشتر از جدول بالا می کند.

2- مقدار مصرف الیاف FORTA اصل با توجه به عدد مقاومت پس از ترک خوردگی (ARS) مخصوص این الیاف در تست طاقت خمشی محاسبه شده است و مقادیر توصیه شده برای الیاف های دیگر صادق نیست.

3- برای بارگذاری های سنگین نامتعارف مانند منطقه کانتینری بنادر یا مناطق نظامی (عبور ماشین آلات خاص)، می بایست با توجه به شرایط موجود در پروژه ضخامت و مقدار مصرف الیاف محاسبه گردد.

4- همواره استفاده از 0.5 تا 1 کیلوگرم الیاف میکرو پ.پ در کنار روش مسلح کردن بتن با میلگرد یا با الیاف توصیه می شود.

اکنون این شما هستید که انتخاب می کنید از روش های به روز و اثبات شده در استانداردهای مختلف که کم هزینه تر، ایمن تر، هوشمندتر، سریعتر و با دوام تر هست استفاده کنید، یا از روش های سنتی و گران که از لحاظ زیست محیطی و عملکردی نیز ضعف آن ها به اثبات رسیده …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button