نکات مهم خرید الیاف بتن فورتا

خرید الیاف بتن فورتا

نکات مهم خرید الیاف بتن فورتا کانتک

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، فورتا یک برند تجاری است و تنها به یک الیاف با ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی و عملکردی منحصر بفرد گفته می شود. الیاف فورتا دارای مقاومت کششی بیش از 600 مگاپاسکال، درصد ازدیاد طول کمتر از 15 درصد در بار پیک و مدول الاستیسیته بیش از 5 گیگاپاسکال می باشد. شکل ظاهری الیاف فورتا فررو ماندگار به صورت رشته های درهم تنیده شده (Twisted) در کنار رشته های شبکه ای مانند (Fibrillated) است که از نظر ظاهری با الیاف تولید داخل و یا چینی متفاوت است و دارای لطافت خاص و پخش شدگی بسیار راحت و عالی در بتن در کمترین زمان است. همچنین با استفاده از الیاف فورتا می توان با کمترین مقدار مصرف به بهترین مقاومت پسماند (یعنی مقاومت پس از ایجاد ترک خوردگی که باعث حفظ و کنترل ترک خوردگی و جلوگیری از گسترش آن و در نتیجه افزایش طاقت خمشی، جذب انرژی و دوام بتن می شود) می رسد.

بنابراین طبیعی است که به دلیل کیفیت بالای الیاف بتن فورتا Forta Ferro بسیاری از سودجویان بخواهند الیاف دیگری را به جای الیاف فورتا به مشتریان بفروشند و در واقع آن ها را فریب دهند. پس به این نکات در هنگام خرید الیاف بتن فورتا دقت کنید:

1- میزان اطلاعات فروشنده از محصول: این نکته شاید به طور ناخودآگاه بعضی اوقات ما را به سمت فروشنده واقعی و اصلی سوق دهد اما ممکن است به آن توجه کافی نکنیم. مفهوم این نکته این است که فردی که ادعای واردات یا ارائه محصول الیاف اصلی فورتا را می کند، حداقل باید نسبت به این محصول اشراف کامل فنی داشته باشد و بتواند به بهترین شکل ویژگی های عملکردی محصول خود را ارائه کند. اگر با فردی روبرو شدید که فقط صحبت از قیمت پایین یا صحبت های به قول معروف بازاری می کند و نمی تواند دفاع درست فنی از محصول خودش که به نام فورتا اصلی ارائه می کند، انجام دهد، باید به او شک کنید و تحقیق بیشتری کنید.

2- ارائه مستندات رسمی معتبر: گاهی برخی افراد ادعای واردکننده اصلی الیاف فورتا را می کنند اما هیچ مستند آزمایشگاهی و یا گواهینامه معتبری به نام شرکتشان نمی توانند ارائه کنند، شرکتی که صاحب اصلی الیاف فورتا است دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای این محصول است و نتایج آزمایشگاهی متعددی در دانشگاه های کشور و مراکز تحقیقاتی در مورد الیاف فورتا فررو ماندگار دارد و برند تجاری آن توسط این شرکت ثبت شده است.

 

نکات مهم خرید الیاف بتن فورتا

3- شکل ظاهری الیاف: اگر یک بار بتوانید از شرکت اصلی واردکننده الیاف بتن فورتا نمونه آن را تهیه کنید، همیشه می توانید با دردست داشتن آن، نمونه های غیراصل که برخی به نام الیاف فورتا میفروشند را تشخیص دهید. شاید یکی از مهمترین نکات در خرید الیاف فورتا همین باشد، چون به راحتی می توان نمونه های دیگر را فقط از طریق کنترل و مقایسه شکل ظاهری و لطافت و رنگ از الیاف اصلی تشخیص داد. البته هشدار میدهیم که ممکن است فروشنده ای نمونه الیاف اصلی را برای شما ارسال کند اما در زمان ارسال بار محصول دیگری را ارائه کند که تنها راه حل شرط کردن این موضوع و کنترل بار ارسالی در زمان خرید می باشد.

4- بسته بندی محصول: البته این مورد در خصوص خرید الیاف بتن فورتا می تواند از اهمیت کمتری برخوردار باشد، چراکه ممکن است بسته بندی الیاف فورتا را جعل کنند و شما از طریق ظاهر بسته بندی نتوانید تشخیص دهید. همیشه تاکید ما این است که داخل بسته بندی کنترل شود و شکل ظاهری الیاف حتما با نمونه اصلی مطابقت داده شود. اما جهت اطلاع از نوع بسته بندی، الیاف فورتا فررو ماندگار به صورت پاکت های کاغذی حلال یک کیلوگرمی در کارتن های 16 کیلوگرمی ارائه می گردد.

5- توجه به سابقه فروشنده: فردی که ادعای وارد کننده اصلی الیاف فورتا را می کند، باید سابقه روشن و بلندمدتی در این زمینه داشته باشد، بنابراین حتما در مورد فروشنده تحقیق کنید و از چند مرجع معتبر در مورد آن شرکت اطلاعات جمع آوری کنید، همچنین از مشتریان و پروژه های فعلی آن شرکت اطلاعات جمع آوری کنید تا در مورد صحت ادعای آن ها اطمینان کافی بدست آورید.

در انتها لازم است در راستای خرید الیاف بتن فورتا تاکید کنیم که موارد بالا در مورد الیاف فورتا (که تنها و تنها به یک الیاف با ویژگی های منحصر بفرد اطلاق می شود) بیان شد، اما ممکن است فردی الیاف دیگری با نام تجاری دیگری ارائه کند که بدیهی است می تواند به هر شکل و ظاهر و کیفیتی باشد، این نکات برای جلوگیری از فریب کاری برخی سودجویان در فروش الیاف متفرقه به نام الیاف فورتا گفته شد، تا از برند تجاری فورتا فررو ماندگار سواستفاده نشود و هشداری باشد برای خریداران که هر الیافی فورتا نیست!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button